تفریحات در دبی گرجستان و تایلند

چهارشنبه 16 مرداد 1398
14:15
admin

تفریحات دلچسب تور تایلند

تایلند که به کشوری پرطرفدار در بین گردشگران تبدیل شده، به طور قطع، تفریحات جذابی را در آن می توان امتحان کرد. از سواحل زیبایش گرفته تا خوردن غذاهای خیابانی، فیل سواری و... همراه با الفبای سفر سرگرمیهای جذاب این کشور در تور تایلند را با هم مرور می کنیم.

تفریحات جذاب جزیره کولان پاتایا

در 7 کیلومتری شهر پاتایا، جزیره حیرت انگیز کولان Ko Lan قرار دارد. جزیره مرجانی زیبا و پر طرفدار با 5 ساحل که آخر هفته ها هزارن گردشگر برای تفریح به این جزیره دیدنی که از جاذبه های گردشگری پاتایا است سفر می کنند و تفریحات لذت بخش مانند شنا یا موج سواری انجام دهند. کشتی های تفریحی نیز برای توریستها محیا است که برخی ها از اسکله جنوب پاتایا عبور می کنند که 45 دقیقه زمان می برد و برخی دیگر نیز از روستاهای اطراف و سواحل مختلف مانند Tawaen میگذرند.

قایق های تفریحی نیز در امتداد مسیر عبور می کنند که می توانید یکی از آنها را اجاره کنید و در اطراف این جزیره رویایی به گشت و گذار بپردازید و زیباییهای آن را کشف کنید. کشتهای تفریحی که به نقاط مذکور مسافر جا به جا می کنند ساعت 6 بعد از ظهر از جزیره کولان به سمت پاتایا باز می گردند.

گرجستان

در سفرهای مختلف با تور گرجستان همه به دنبال تفریح و هیجان و کسب لذت و تجربه های جدید هستند. در کنار آثار تاریخی و باستانی هر شهر و کشور، انواع گشت و گذارهای گوناگون، پارکها، طبیعت گردی، مراکز خرید، غذاهای خوش طعم و رنگارنگ وجود دارد. در میان تمامی این کشورها و شهرها ما می خواهیم تعدادی از گشت و گذارهای جذاب در گرجستان را به شما معرفی کنیم، با الفبای سفر چند مورد از آنها را بررسی می کنیم.

مراکز خرید و بازارهای سنتی تفلیس

بازارهای سنتی تفلیس با بافت و معماری قدیمی و انواع کالاها و خوراکی های رنگارنگ بسیار تماشایی هستند. کالا ها دارای برچسب قیمت نیستند و اگر قصد خرید دارید می توانید کمی چانه بزنید. بازار دست فروش های درای بریج نیز یکی از بازارهای محبوب گرجستان است، که می توانید انواع هنرهای دستی، نقاشی، صنایع دست ساز چوبی، ظروف و مبلمان قدیمی روسی رو در آنجا تهیه کنید.

گرجستان دارای بازارهای لوکس نیز می باشد با اجناس گوناگون و متنوع که حتی اگر قصد خرید ندارید می توانید در این پاساژها به گشت و گذار بپردازید. از بهترین مراکز خرید در تفلیس می توا به ایست پوینت، درای بریج مارکت و... اشاره کرد.

تماشای طبیعت خیره کننده گرجستان

طبیعت باتومی و تفلیس و کوه های قفقاز وصف ناشدنی است. مناظر بی نظیر و چشم اندازهای شگفت انگیز و سرسبز این منطقه هر توریست را مجذوب خود می کند. سواحل و دریا نیز جاذبه ها و جاهای دیدنی منحصر به خود را دارد. در تفلیس پارک های زیبایی وجود دارد مانند پارک ملی توشتی که در دامنه های قفقاز قرار دارد که در افق های دوردست آن تماشای غروب خورشید و کوههای سر به فلک کشیده بسیار لذت بخش است. پارک ملی تفلیس نیز با انواع گیاهان وحیوانات مختلف که می توانید در پارک به پیاده روی بپردازید یا در مسیرهای معروف دوچرخه سواری، دوچرخه سواری کنید.

اکثر گردشگرانی که به دبی سفر می کنند، بازدید از مکان های توریستی ممتاز و برتر این شهر مانند برج العرب و مسجد بزرگ شیخ زاید ابوظبی را در برنامه سفر خود قرار دهند. با این حال، برای کسانی که به دنبال چیزیهای غیر معمول و پرماجرا هستند، چندین مکان شگفت انگیز در دبی وجود دارد که اکثر گردشگران از وجودشان خبر ندارند! الفبای سفر آنها را به شما معرفی می کند.

شهر ارواح دبی GhostTown

برای همه افراد ماجراجو، بازدید از این شهر بسیار هیجان انگیر است. با 1 ساعت و نیم رانندگی از دبی به این شهر خواهید رسید. جزیره ‌الحمرا یا جایی که بیشتر به نام شهر ارواح شناخته شده است، روستای رها شده ای است که در دورانی یک دهکده ماهیگیری در جزیره‌ای در ساحل راس‌الخیمه بود.

سالها قبل، این محل خالی از سکنه شد و بر اساس اعتقاد مردم توسط جن و ارواح تسخیر شده است که پس از غروب خورشید در شهر ظاهر می شوند. بنابراین گردشگران تور دبی که دنبال جاهای عجیب و ترسناک هستند باید قبل از تاریکی هوا از این مکان بازدید کنند.


برچسب ها: تایلند , گرجستان , دبی ,
[ بازدید : 115 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

وقتی برای سوغاتی های رنگارنگ سفر می کنم

دوشنبه 27 خرداد 1398
11:27
admin

مگر می شود لذت سفر را بدون خرید کردن ، دیدن و کاوش در بازارها و مراکز خرید به سر برد؟ یکی از دلنشین ترین کارهای در سفر اینست که در بازارها بگردیم و ببینیم که چه چیزهای متفاوتی می یابیم و می توایم آنها را با خود به خانه ببریم و شاید کسانی را با کوچکترین سوغاتی های محلی و دست ساز یا لباس ها و وسایل کوچک خوشحالتر کنیم.

پس در اینجا می خواهیم برخی از این بازارها ، مراکز و محل های رنگ و وارنگ را به شما معرفی کنیم.

نقره دست ساز

نقره دست ساز و هنری که در ساخت آن به کار رفته شده یکی از بهترین انتخابها برای سوغات است. زداگاه اصلی این هنر زیبا در یکی از شهرهای جنوب شرقی ترکیه ماردین است. صنایع دست ساز نقره ترکیه از زیبایی و جلوه بسیار زیبایی برخوردار است و یک سوغاتی لوکس و جذاب به شمار می رود. اگر به یکی از شهرهای بزرگ این کشور مانند استانبول با تور لحظه آخری استانبول سفر کرده اید ،می توانید انواع وسایلی دست ساز نقره را تهیه کنید.

لوسترهای ترکی

لوسترهای ترکی ظاهری جذاب دارند و در رنگهای و اندازه های مختلفی وجود دارند و به عنوان یک سوغات منحصر به فرد ترکیه گزینه مناسبی هستند. این لوستر های زیبا که به شکل و سبک ترک است در شب جلوه زیبایی دارند و جنس آنها از کاشی، سرامیک و شیشه است که در سفر با تور استانبول می توانید اقدام به تهیه آن از اکثر فروشگاهای این کشور کنید.

سوغاتی ها و خرید در پاتایا

شهر ساحلی پاتایا علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، به لحاظ برخورداری از مراکز خرید نیز دارای تنوع است. اگرچه این در این زمینه با مراکز خرید شهر بانکوک قابل مقایسه نیست، ولی در این بازارها، فروشگاه‌ها، بازارچه‌های ساحلی و مراکز خرید می‌توان کلیه کالاهای مورد نیاز از سوغاتی‌های تایلند، پوشاک، غذا، لوازم الکترونیکی و حتی اقلام برندهای معروف را تهیه کرد. نکته جالب توجه این است که در اغلب این مراکز کالاها به قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شوند.

بازارچه شناور پاتایا (Pattaya Floating Market)

این بازارچه تلفیقی از موزه، تئاتر زنده و مرکز خرید است و البته یکی از جاذبه‌های گردشگری پاتایا نیز محسوب می‌شود. این بازارچه از بازارچه شناور بانکوک الگوبرداری و بازسازی شده است. در این بازارچه جالب، فروشگاه‌ها به شکل قایق‌های شناور بر روی آب هستند و برخلاف تصور، اجناس بسیار مرغوب و باکیفیتی از جمله پوشاک و زیورآلات را می‌توان در میان اقلام آن‌ها پیدا کرد. حتی با این قایق‌ها می‌توان در میان روستاهای کوچک اطراف گشتی زده و طعم غذاهای بومی تایلندی را چشید. پیشنهاد ما به شما این است که در تور تایلند گشت و گذار و خرید از این بازار روی آب را از دست ندهید چرا که تجربه ای تکرار نشدنی برایتان رقم خواهد خورد.

میموزآ (Mimosa)

این مرکز خرید با الهام از شهر کلمار (Colmar) فرانسه ساخته شده است. در این مرکز خرید ۳۰۰ فروشگاه فروش سوغات، پوشاک، زیورآلات و صنایع دستی تایلند وجود دارد.می توانید خرید کنید و بنرید و لذت ببرید. کانال و آب نمای موزیکال هم در این مکان پر رنگ و لعاب وجود دارد. همچنین روزانه در کنار این آب نما برنامه‌ سرگرمی به مدت ۴۵ دقیقه برای خانواده‌ها اجرا می‌شود.در کنار این فضا بنشینید و لذت ببرید.

در دبی به کجا میروم و سوغاتی میخرم؟

حتما آوازه ی مدرن شدن و پیشرفت هر روزه ی دبی به گوشتان رسیده است؛ آسمان خراش های سر به فلک کشیده و گوناگون، صدها هتل مختلف، مراکز خرید پیشرفته، هزاران فروشگاه کوچک و بزرگ، سواحل زیبای دبی و … همه با هم دبی را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری آسیا تبدیل کرده اند.

۱- مرکز خرید دبی مال | The Dubai Mall

دبی مال از بزرگ ترین مراکز خرید خاورمیانه می باشد. در این مرکز خرید بزرگ ۱۲۰۰ فروشگاه وجود دارد و مساحت زیر بنای آن ۱،۱۲۴،۰۰۰ متر مربع است، سال ساخت این مرکز خرید عظیم به سال ۲۰۰۸ میلادی باز می گردد، که بسیار هم مورد استقبال عموم قرار گرفت. در همین سال ۳۷ میلیون نفر از دبی مال بازدید کردند و تا به امروز هم همه روزه بر مشتاقان خرید از این مکان زیبا و مدرن افزوده شده است.

از افتخارات مرکز خرید دبی مال می توان به کسب جایزه ی بهترین مرکز خرید جهان در سال ۲۰۱۰ میلادی و دارا بودن بزرگ ترین شیرینی فروشی جهان ( با مساحت ۹۳۰ متر ) اشاره نمود.

این مرکز خرید از بخش های وسیعی تشکیل شده است.قیمت ها تقریبا گران است .اما تنها ویژگی منحصر به فرد اینست که مسافران تور دبی می توانند حراج های بسیاری را بیابند و با هیجان بیشتری سوغاتی بخرند.

مرکز خرید ابن بطوطه | Ibn Battuta Mall

مرکز خرید ابن بطوطه یکی از چندین بازار بزرگ در دبی است که بیشتر از هر چیز دیگری به خاطر معماری اش در جهان شهرت دارد.

این بازار بزرگ که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد، نامش را از یک جهانگرد معروف مراکشی که در سده ی ۱۴ میلادی می زیسته است، به یادگار گرفته است.

ابن بطوطه مساحتی در حدود ۱،۲۰۰،۰۰۰ فوت مربع را تنها به ۲۷۰ فروشگاهایش اختصاص داده در حالی که ۵۰ رستوران و ۲۱ سینما و تنها تئاتر IMAX در امارات متحده ی عربی را در فضای دیگری میزبانی می کند. همچنین دارای ۴٫۵۰۰ متر مربع فضای پارکینگ است.

در کل ابن بطوطه دارای مساحتی در حدود 521.000 متر مربع است و از این نظر دارای عنوان بزرگترین مرکز خرید در خاورمیانه است که بر اساس معماری ۶ کشور تاریخی و باستانی دنیا ساخته شده است.


[ بازدید : 114 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تفریحات دلچسب تور تایلند

دوشنبه 23 ارديبهشت 1398
12:09
admin

تایلند که به کشوری پرطرفدار در بین گردشگران تبدیل شده، به طور قطع، تفریحات جذابی را در آن می توان امتحان کرد. از سواحل زیبایش گرفته تا خوردن غذاهای خیابانی، فیل سواری و... همراه با الفبای سفر سرگرمیهای جذاب این کشور در تور تایلند را با هم مرور می کنیم.


لذت خرید در بازار Chatuchak بانکوک

اگر از گشتن در مراکز خرید شلوغ و پرهیاهو خسته شده اید و به دنبال جایی برای خرید در تایلند هستید که تا حدی حال و هوای بازارچه های سنتی و قدیمی را داشته باشد، بازار Chatuchak بهترین انتخاب است. بازاری با فضای بسیار بزرگ با 8000 مغازه در فضایی با 27 هکتار وسعت که یکی از بازارهای بزرگ جهان به شمار می رود.

بازار Chatuchak شنبه و 1شنبه هر هفته برگزار می شود که حدود 200000 نفر از آن بازدید می کنند و یک مکان بسیار عالی برای پیدا کردن کالاهای مورد نظر و همچنین سوغات است. خرید اقلام با فروشهای فوق العاده و قیمتهای محلی که خیلی ارزان تر از مبالغی است که از توریستها دریافت می شود. چنانچه مسافر تور بانکوک هستید، می توانید ساعتها در این بازار محلی بانکوک که جزو جاذبه های گردشگری بانکوک به شمار رفته بگردید و با قیمت مناسب خرید کنید. همچنین برای اطلاع از قیمت تور بانکوک می توانید به وب سایت آژانس مسافرتی الفبای سفر مراجعه نمایید.



تماشای چشم انداز زیبای کائو رانگ پوکت

پوکت شهری در تایلند به طبیعت و چشم انداز بهشتی و وصف نشدنی شهرت دارد به ویژه در جزایر معروف خود مانند جزیره فی فی. یکی دیگر از جاهای دیدنی پوکت برای اینکه از مناظر زیبای آن لذت ببرید تماشای چشم انداز تپه کائو رانگ Khao Rang است که در شمال غربی این شهر قرار دارد. چشم اندازی بر فراز شهر و تپه های سر سبز اطراف برخی جاذبه های گردشگری پوکت مانند معبد بودا و مجسمه طلایی بودای بزرگ که از این مکان قابل رویت است و بسیاری از مسافران تور پوکت از تماشای منظره تمام شهر از این منطقه نهایت لذت را می برند.

همراه با تماشای این چشم انداز دل انگیز می توانید کارهای لذت بخش دیگر نیز انجام دهید. در اطراف منطقه کائو رانگ 3 رستوران و کافه با تراسهای بزرگ رو به چشم انداز شهر وجود دارند که جایی مناسب برای میل کردن یک غذای لذیذ و استفاده از هوای دلپذیر می باشد، همچنین برای کسایی که رژیم دارند یک پارک همراه با وسایل ورزشی در نزدیکی این رستورانها وجود دارد.



تفریحات جذاب جزیره کولان پاتایا

در 7 کیلومتری شهر پاتایا، جزیره حیرت انگیز کولان Ko Lan قرار دارد. جزیره مرجانی زیبا و پر طرفدار با 5 ساحل که آخر هفته ها هزارن گردشگر برای تفریح به این جزیره دیدنی که از جاذبه های گردشگری پاتایا است سفر می کنند و تفریحات لذت بخش مانند شنا یا موج سواری انجام دهند. کشتی های تفریحی نیز برای توریستها محیا است که برخی ها از اسکله جنوب پاتایا عبور می کنند که 45 دقیقه زمان می برد و برخی دیگر نیز از روستاهای اطراف و سواحل مختلف مانند Tawaen میگذرند.

قایق های تفریحی نیز در امتداد مسیر عبور می کنند که می توانید یکی از آنها را اجاره کنید و در اطراف این جزیره رویایی به گشت و گذار بپردازید و زیباییهای آن را کشف کنید. کشتهای تفریحی که به نقاط مذکور مسافر جا به جا می کنند ساعت 6 بعد از ظهر از جزیره کولان به سمت پاتایا باز می گردند. برای اطلاع از قیمت تور پاتایا می توانید به وب سایت آژانس الفبای سفر مراجعه نمایید و یا با همکاران ما در ارتبط باشید.



[ بازدید : 114 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

پاتایا بخشی از بهشت

شنبه 28 بهمن 1396
11:32
admin

این شهر ساحلی پر جنب و جوش در اوایل دهه 80 میلادی به شهرت رسید.از طلوع تا غروب خورشید سواحل پاتایا به دلیل افرادی که عاشق ورزش های آبی و آفتاب گرفتن هستند، سرشار از شور و شوق زندگی است به همین دلیل در تور پاتایا نوروز 97 خاطرات خوشی را برای خود رقم خواهید زد.جدا از ورزش های آبی پاتایا شرایت نا محدودی را برای اقامت و سرگرمی ارائه می دهد و همین موضوع تصویری از پاتایا را به عنوان یک شهر ساحلی پایدار و مقصدی برای گردشگران و توریست ها به وجود آورده است چه سفر خانوادگی باشد یا برای کسب و کار و تجارت، پاتایا همیشه میزبان بسیار خوبی برای مسافران خود است.شهر پاتایا دارای نزدیک ترین و پر رفت آمد ترین ساحل به پایتخت کشور تایلند است و تنها 147 کیلومتر با بانکوک فاصله دارد. از نوامبر تا فوریه فصل خنک پاتایا آغاز می شود که هوا در این مدت معتدل و خشک است و به همین علت بهترین زمان سفر به پاتایا محسوب می شود اما اواخر بهار تا اواسط پاییز که پاتایا دارای باران های شدیدی می باشد می توانید بلیط هواپیما پاتایا را با قیمتی ارزان تر تهیه کنید.


پاتایا شهری با ترکیب فرهنگ های مختلف است و اقوام تایلندی زیادی را در بر دارد. هر کدام از این قوم ها ، دارای آشپزی محلی منحصر به خود است، به ویژه اهالی روستای ایسان یا ناحیه شمال شرقی تایلند که آشپزی محلی آنها از عطر و طعم خیلی خوبی برخوردار است. غذاهای دریایی و چینی،به وفور در پاتایا طبخ می شود. انواع نودل با سس مخصوص مانند سوپ نودل به نام کو آی تیو،غذهای برنجی که معروف ترینشان کائو فاد است است که با سیر، پیاز، گوجه‌فرنگی و گشنیز سرخ شده و با گوشت و سس مخصوص سرو میشود. ادویه کاری از پر کاربرد ترن ادویه های در شهر پاتایا است که گنگ خیو وان کای از پرطرفدارترین غذاها در مجموعه کاری‌ها است که با فیله‌ی مرغ، فلفل تازه، ذرت، گیاهان بومی ، رب کاری وسبز پخته می شود که بسیار لذیذ است.

جاذبه های گردشگری پاتایا در نوع خود بسیار جذاب و حیرت انگیز بوده و گردشگران را در سراسر دنیا مجذوب خود می کنند. طبیعت سرسبز این شهر از زیبایی این شهر را به تکه ای از بهشت تبدیل کرده است که تمام دوستدارن طبیعت را برای تماشای این محل سر شوق می آورد. سواحل شگفت انگیز با چشم اندازهای فوق العاده و نور خورشید که مانند الماس می تابد، معابد و بناهای کهن با معماری باشکوه عهد باستان، باغ های پر گل، باغ وحش و.. تنها بخش کوچکی از نقاط محبوب پاتایا می باشند.


[ بازدید : 165 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط، تابستان 98
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به alefbatour است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]