اگر عکاسی را دوست دارید و به قصد عکاسی به سفر می روید!!

دوشنبه 27 خرداد 1398
11:28
admin

چه زیبایی هایی در روسیه برای عکاسی وجود دارد؟

کلیساها مکان های با شکوهی هستند که برای عکاسی و ثبت تصاویر عظمت و معماری به یاد ماندنی دارند.روسیه مملو از این تصاویر زیباست .تصاویر کلیساهایی که در قاب های ماهرانه بهترین تصاویر یادگاری و خاطره انگیز می توانند باشند.اگر نمیشناسیدشان ما دو نمونه ی زیبا را در تور روسیه پیش روی شما قرار میدهیم.

کلیسای شاهزاده ولادیمیر
زیبایی های روسیه,جاهای دیدنی روسیه,کلیسای شاهزاده ولادیمیر

کلیسای شاهزاده ولادیمیر در لبه شرقی جزیره پتروگراد در منطقه ای که اولین نشانه های سکونت سن پترزبورگ در آن دیده شد، قرار گرفت. می توان از این کلیسا به عنوان یکی از قدیمی ترین کلیساهای شهر نام برد. کلیسایی که در طول عمرش فقط برای یک بار آن هم در دوران اتحاد جماهیر شوروی بسته شد. طراحی جذاب متاثر از سبک باروک و نئوکلاسیسم، نمای سفید درخشان و پنج گنبد حیرت انگیز همگی از عواملیند که در ماندگاری و جاودانگی این بنای تاریخی نقشی اساسی را ایفا نموده اند. ساخت این کلیسا بیش از 40 سال زمان برد و مراسم تقدیسش در سال 1789 صورت گرفت.

در این منطقه تنها یک کلیسای چوبی وجود داشت، کلیسای سنت نیکلاس که در اوایل سال 1708 ساخته شد و سپس تصمیماتی مبنی بر ساخت یک کلیسای سنگی به دستور آنا ایوانوونا (Anna Ioannovna) گرفته شد. تصمیماتی که هیچکدام تا سال 1766 و زمان به قدرت رسید کاترین بزرگ عملی نشدند. ملکه کاترین از معمار شهیر ایتالیایی آنتونیو رینالدی (Antonio Rinaldi) خالق بناهایی جاودان نظیر کاخ مرمر خواست تا طرح اولیه ساخت کلیسای جدیدی را پایه گذاری کند. کار ساخت کلیسا آغاز شد که متاسفانه با به وقوع پیوستن یک آتش سوزی ساختمان نیمه آماده کلیسا آسیب هایی بسیار جدی را متحمل شد. 11 سال بعد ادامه کار پروژه یکبار دیگر آغاز شد.
هر چند بسیاری از فضاهای داخلی و دکوراسیون کلیسا پس از انقلاب از بین رفته اند اما ساختار کلی آن جان سالم به در برده. کلیسا در طی سال های 1926 تا 1927 بسته شد. اما بعد از این سال ها همچنان به کار خود ادامه داد، هر چند در دوران محاصره لنینگراد در تاریک ترین دوران خود بود و به مکانی برای نگهداری از دیگر گنجینه های مذهبی مانند تندیس های کازان و کلیسای مادر خدا تبدیل شد. تندیس هایی که در سال 2001 به کلیسا باز گردانده شدند. البته مقداری از آنها هم هنوز در کلیسا به نمایش گذاشته می شوند.

کلیسای جامع کازان
زیبایی های روسیه,جاهای دیدنی روسیه,کلیسای جامع کازان

ساخت «کلیسای جامع کازان»، سنت پترزبورگ حدود ۲۰۰سال پیش به اتمام رسید، کمی قبل از حمله فرانسه به روسیه در سال ۱۸۱۲که به شکست ناپلئون بناپارت انجامید. این کلیسا طی سال¬های 1801 تا 1811 توسط معمار روس آندری وارانیخین احداث گردید.
«مارشال کوتوزوف»، فرمانده ارتش روسیه تزاری، برای پیروزی در جنگ به این کلیسا متوسل شده بود و به همین دلیل این کلیسا به نوعی نماد پیروزی روسیه مقابل فرانسه نیز محسوب می شود و تندیس این فرمانده و فرماندهان دیگر مقابل این کلیسا نصب شده اند.در آن زمان، سنت پترزبورگ پایتخت روسیه بود و حدود یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت داشت.

بعد از انقلاب شوروی و تسلط تفکرات کمونیستی و دین ستیزانه، این کلیسا هم مانند بقیه کلیساها بسته و به «موزه تاریخ مذهب و الحاد» تبدیل شد. بعد از فروپاشی شوروی، فعالیت این کلیسای ارتودوکس از سر گرفته شد.قهرمان جنگ، مارشال کوتوزوف در سال 1813 در این کلیسا دفن گردید و تندیس ایشان همراه با تندیس سرلشکر مشهور آن دوره، ژنرال بارکلوی دتولی مقابل درب ورودی کلیسا نصب شده است. شکل کلی این کلیسا به کلیسای پتر مقدس در روم شباهت زیادی دارد
ساختمان «کلیسای جامع کازان» به شکل نیم دایره است و ۹۶ستون دارد. معماری داخل کلیسا بسیار زیبا و نفس گیر است و هر گوشه از آن به دست بهترین هنرمندان روس ساخته شده است. پیشنهاد ویژه الفبای سفر به مسافران تور روسیه این است که در سفر خود این مکان دیدنی بی نظیر و زیبا را از دست ندهید.

عکاسی از هنر شرقی در سفر به چین

شهری ممنوعه در چین
زیبایی های چین,جاهای دیدنی چین,شهری ممنوعه در چین

شهر ممنوعه به روایتی وسیع‌ترین و کامل‌ترین مجموعه معماری چوبی در جهان بشمار می‌رود.
این شهر مجموعه ای از قصرهای سلطنتی و زیبا است که روزگاری محل زندگی امپراطورهای سلسله های مختلف چین بوده است و چون ورود افرادی غیر از خاندان امپراطور به آن ممنوع بوده، نام «شهر ممنوعه» روی آن گذاشتند. این شهردرسال ۱۴۰۶ ساخته شده است.

از لحاظ معماری شهر ممنوعه در مساحتی ۷۲ هکتاری به شکل مستطیل در اندازه های ۹۶۱ متر طول و ۷۵۳ متر عرض ساخته شده است و دیواری ده متری آن را احاطه کرده است، رودخانه ای به منظور حفاظت نیز در بیرون این دیوار جاریست. رنگ ها و تزئینات به کار رفته در قصرهای شهر راوی داستان ها و عقایدی بوده اند. یه طور نمونه رنگ زرد که نماد امپراطور بوده است که در سقف ها قابل مشاهده است و رنگ قرمز نماد شادی بوده است که بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.
این شهر طبق اصول و قوانین طبقاتی ساخته شده است، در این مجموعه سه قصر معروف و باستانی وجود دارد که محل اعمال قدرت امپراطور ها و اجرای مراسم های بزرگ بوده است.

معبد بهشت و فضایی رازگونه
زیبایی های چین,جاهای دیدنی چین,معبد بهشت و فضایی رازگونه

معبد بهشت یکی از مکان های دیدنی پکن در سرزمین پر قدمت چین به شمار می رود . این بنا، 2،700،000 متر مربع مساحت دارد و در سال 1420 در دوران سلسله مینگ به منظور قربانی کردن برای خدایان ساخته شد که از شهر ممنوع هم بزرگتر است.
اگر رو به روی دروازه و روی سنگ اول بایستید و صحبت کنید انعکاس صدای خود را می شنوید . به همین ترتیب اگر بر روی سنگ دوم و سوم بایستید به ترتیب دو و سه انعکاس خواهید شنید. علاوه بر این، نقاط دیدنی و جذاب دیگری نیز در این قصر وجود دارد که از بین آن ها می توان به سرو 9 اژدها اشاره کرد . علت این نام گذاری به دلیل شاخه های تو در توی آن است که گویی 9 اژدها به هم تابیده شده اند ، قدمت این درخت سرو بیش از 500 سال است .دو لایه دیوار در اطراف این معبد وجود دارد که آن را به دو قسمت محوطه داخلی و خارجی تقسیم می‌نماید. ساختمان اصلی معبد شامل تالار دعای برداشت محصول ،گنبد آسمان پادشاهی و محرابی مدور می‌باشد. تالار دعای برداشت محصول دارای سه دایره متحد المرکز از ستون‌های چوبی عظیم است که نمادی از چهار فصل، 12 ماه و 12 ساعت در روز می باشد.

گنبد آسمان پادشاهی یک ساختمان دایره‌ای کوچک‌تر است که بدون استفاده از الوار ساخته شده و دارای گنبد زیبایی است. محراب مدور سه لایه تراس سنگی سفید دارد که توسط دو مجموعه دیوار مربعی در خارج و دیواری دایره‌ای شکل در داخل احاطه شده که نمادی از زمین مربع و آسمان اطراف آن است. در تور چین میتوانید نگاهی جدید به هنر عکاسی در جاذبه های گردشگری بیاندازید.

عکاسی از فضای متفاوت نیایش در بلغارستان

فضایی دیگرگون که احساسات و تخیلات دیگری را رقم می زنند.با نگاهی متفاوت از جایی که همیشه در آن نیایش کرده ایدوآدابی نو با هنر در تور بلغارستان همراه می شود.

صومعه ریلا بلغارستان
زیبایی های بلغارستان,جاهای دیدنی بلغارستان,صومعه ریلا بلغارستان

صومعه ی ریلا یا سنت ایوان با قدمتی بیش از هزار سال، بزرگترین و معروترین صومعه ارتودکس شرقی است که در جنوب غربی کوهستان بلغارستان قرار دارد. این صومعه در قرن 10 ساخته شد و نخست دیر کوچکی در کنار کوه بود که شاگردان سنت ایوان آن را بنا کردند. سنت ایوان در سال 946 میلادی در گذشت و بازماندگانش او را در این صومعه به خاک سپردند. مساحت کلی صومعه ی ریلا در بلغارستان 8000 متر مربع و دارای 300 اتاق و 100 سلول رهبانی است.از دیگر بخش های این بنا، معبد مریم مقدس و برج هرلیور را می توان نام برد که این برج در قرن 14 ساخته شده است. کلیسای کوچکی نیز که در ارتفاع بیست و چهار متری در طبقه پنجم برج قرار دارد.در داخل دیر ریلا نقاشی های دیواری باشکوه توسط هنرمندان مجرب ترسیم شده که جلال و شکوه و زیبایی این بنا را دو چندان کرده است. موزه ی که در این صومعه واقع شده، شامل آثار با ارزش و گران بهایی است که از جمله اصلی ترین آن ها صلیب معروف رافائل را می توان نام برد. این بنای تاریخی به دلیل قدمت زیادی که پشت سر گذاشته بارها مورد بازسازی قرار گرفته است و در سال 1983 به عنوان میراث جهانی در یونسکوبه ثبت رسیده است.

صومعه الادژا وارنا
صومعه الادژا وارنا,زیبایی های بلغارستان,جاهای دیدنی بلغارستان

صومعه الادژا وارناAladzha Monastery معروف ترین بنای غاری شکل که در مجاورت سواحل دریای سیاه بلغارستان و در 17 کیلومتری شمال مرکز وارنا قرار دارد، در قرن 13 و 14 توسط راهبان تارک دنیا به طرز مخفیانه ساخته شد. غارهای صومعه در دو سطح به یک سنگ آهک تقریبا ۴۰ متری می رسد قرار گرفته است که سطح اول شامل یک کلیسای صومعه، سلول های مذهبی، یک اتاق پذیرایی، آشپزخانه، یک قبرستان کوچک و مزرعه است. و سطح دوم یک غار طبیعی بوده که در انتهای صومعه آلادژا قرار گرفته است.تور بلغارستان با بازدید از این مکان های کم نظیر در دنیا می تواند یکی از بهترین تجربیات سفر برای شما محسوب شود.

در 700 متری غرب صومعه تعدادی غار به نام “Catacombs” وجود دارد که باستان شناسان در داخل آنها سرامیک، سکه، نقاشی های دیواری یافته اند که حاکی از سکونت افراد در این منطقه می باشد.
در مورد ریشه نام آلادژا باید گفت که یک منبع فارسی –عربی دارد و نام کنونی آن که در دوره عثمانی بر آن گذاشته شد در زبان ترکی به معنای رنگارنگ است که علت انتخاب آن وجود نقاشی های رنگارنگی است که بر دیواره های این غار وجود دارد. این جاذبه گردشگری بلغارستان متاسفانه در معرض نابودی قرار گرفته است.


[ بازدید : 101 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط، تابستان 98
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به alefbatour است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]