اگر مسافر طبیعت گرد هستید چه مسافرتی به خارج از ایران بروید؟

دوشنبه 27 خرداد 1398
11:31
admin

بسیاری از گردشگرا از فضای شهری و خیابانهای صنعتی و مدرن در سفرها خودداری می کند. همانهایی که بیشتر علاقه به طبیعت و سفر به جاهای طبیعی تر دارند. برای این گردشگران سه پیشنهاد سفر خارجی با مکانی دلپذیر م متفاوت از مدرنیته و ساختمان های بی جا داریم.

بسیاری از گردشگرا از فضای شهری و خیابانهای صنعتی و مدرن در سفرها خودداری می کند. همانهایی که بیشتر علاقه به طبیعت و سفر به جاهای طبیعی تر دارند. برای این گردشگران سه پیشنهاد سفر خارجی با مکانی دلپذیر م متفاوت از مدرنیته و ساختمان های بی جا داریم.

در آنتالیا به دیدن آبشار دودن بروید.

آبشارهای دودن گروهی از آبشارها می باشند که در 14 کیلومتری شهر آنتالیا واقع شده اند. در کنار این آبشار برای گردشگران تور آنتالیا کافه ها و رستوران های زیادی وجود دارند و اگر مسیر رودخانه دودن را ادامه دهید و از میان طبیعتی بکر و بی نظیر عبور کنید. آبشار بالایی دودن درون پارکی قرار گرفته است که برای ورود به این پارک باید هزینه ای برای ورود به پارک را پرداخت کنید اما با ورود به پارک جذب طبیعت زیبایی خواهید شد. می توانید در مکان های تعبیه شده استراحت کنید و از طبیعت زیبا لذت ببرید و یا اینکه به راه خود ادامه دهید تا به آبشار اول برسید. در پشت این این آبشار یک غار به نام غار آرزوها یا Dilek Magarasi به طول 40 متر وجود دارد. بعد از طی مسافتی 8 کیلومتری به آبشار دوم که پس از طی کردن مسیر صخره ای به مدیترانه میرسد خواهید رسید. این آبشار در میان اهالی به نام کالپوزکالدیران یا Karpuzkaldıran شناختده میشود.

123

آبشارهای دودن گروهی از آبشارها که با فاصله بیست و هشت کیلومتر از جاده قدیم آنتالیا است. این آبشارها از بزرگترین رودخانه در جنوب آنتالیا به نام رودخانه دودن شکل گرفته است. این آب ها از صخره های دودن به پایین می ریزد و وارد دریای مدیترانه می شود و چشم اندازی بسیار زیبایی را به وجود می آورد.

سرچشمه این آبشار از دو چشمه است. به نامهای پینارباشی در منطقه کیرک گوزلر که چهل کیلومتر با آن فاصله دارد . آب این دو چشمه پس از عبور از مسیری کوتاه هم مسیر شده و رود دودن را به وجود می آورند دودن پس از طی مسیر چهارده کیلومتر از زیرزمین در گودالی بنام وارساک در روی زمین میریزد و در طرف دیگر گودال درعمق زمین فرو میرود. آبی که در گودال وارساک به زمین فرو میرود پس از عبور دو کیلومتر در آبریز آبشار بیرون می اید و آبشار دودن را می سازد. سرانجام این آب بعد ازطی نه کیلومتر و پس از عبور از آنتالیا وارد دریای مدیترانه می شود

آیا تاکنون با حیواناتی چون میمون ها ملاقات کرده اید؟

غار میمون ها در کوآلالامپور

غار میمون ها مالزی در سال ۱۸۸۱ توسط یک کاشف آمریکایی در قسمت شمال شهر کوالالامپور کشف شد. این غار مدتی محلی برای تفریح و سپس به عنوان مخفیگاه کاربرد داشته است و اکنون مکانی مذهبی و جزو جاذبه ی دیدنی کوالالامپور به شمار می رود. نام این غار برگرفته از رودخانه ای به نام سانگای باتو، که در گذشته ها در آن جریان داشته،برگرفته شده است.

124

وجود فضاهای سرسبزی که در اطراف غاروجود دارد زیبایی آن را دو چندان کرده است. درغار باتو کیو مجسمه های نمادهای زیادی قرار دارد ولی چیزی آن را بسیار جذاب میکند وجود تعداد زیادی میمون است که در آنجا زندگی می کنند. این میمون ها هزاران سال است که در اینجا زندگی می کنند و صاحبان اصلی این غار محسوب می شوند. مجسه ای طلایی رنگ و بسیار بزرگ در بالای پله های این غار قرار دارد که 42متر طول دارد و توسط ۱۵ مجسمه ساز اهل هند ، از فولاد و بتن ساخته و با روکشی از طلا پوشیده شده است، که ساخت آن حدود سه سال به طول انجامیده است و بلندترین مجسمه ایستاده دنیاست که این مجسمه و چند معبد کوچک از موارد مقدس محسوب می شود . در روز خاصی مراسم ویژه ی جشن هندی ها در این محل برگزار می گردد به نام روز تایپوسام که در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه برگزار می شود(هر سال فرق می کند) . این جشن در واقع جشن سالروز تولد پسر شیوا است. در سفر مالزی خود تماشای این غار را از دست ندهید. جهت اطلاع از قیمت تور مالزی می توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی الفبای سفر تماس حاصل نمایید.

فضایی سبز وطبیعی در کنار دریا نمادی از آرامش طبیعت

11الف

از تفریحات بدروم ، طبیعت بی نظیر آن است . گل کوی, تورکبوکو, تربا و گوندوان ، در ساحل شمالی این شبه جزیره ترکیه، از جاده, قابل دیدن هستند و یا بهتر است که یک قایق کرایه کرده و پارو بزنید تا خلیج های آرام ، باغهای مرکبات و جزیره های جنگلی را کشف کنید.

آسیابهای بادی کوچک که هنوز برای خرد کردن دانه های غلات در ترکیه به کار میروند ، در بالای تپه های اطراف پوشیده از درختان زیتون ، قرار گرفته اند . تربا یک دهکده امروزی است دارای ویلاهای تفریحی و یک بندرگاه زیباست که مسافران تور بدروم می توانند پس از مسافت 8 کیلومتر در شمال بدروم، از آن دیدن نمایند.


[ بازدید : 98 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط، تابستان 98
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به alefbatour است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]